טעויות של בעלי דירה להשכרה

על מה לא חשבתם כשקניתם דירה: טעויות של בעלי נכסים להשקעה

חסכתם כסף, גייסתם את כל המשפחה לטובת רכישת דירה, אולי אפילו זכיתם במחיר למשתכן. אז ישבתם, חישבתם, מדדתם, בחנתם, ניגשתם לבנק, "שברתם את החזיר", קיבלתם משכנתא והופ, בשעה טובה רכשתם דירה להשקעה. אבל האם חשבתם על הכל? האם לקחתם בחשבון את כל מה שנדרש מכם בתור בעלי נכס?

צעירים רבים וגם מבוגרים נוטים "לקפוץ" על הזדמנויות לרכישת דירה, זאת מבלי למצות את המשמעויות של הרכישה ולהבין לעומק את כל הנדרש מהם כבעלים של נכס ובעלי דירה של שוכרים. אבל על מה לא חשבתם כשרכשתם דירה? הנה כמה נקודות שאנחנו מקווים שלא מאוחר מידי עבורכם לשפר:

הקושי שבהשכרת הנכס – קניתם דירה מהממת, משופצת עם שלושה כיווני אוויר. על מה לא חשבתם? על האוכלוסייה המתגוררת באזור, על העובדה שהדירה המהממת שלכם בקומה רביעית ללא מעלית או אולי על המרחק שלה מצירי תחבורה מרכזיים, תחבורה ציבורית או מוסדות חינוך. יתכן ולא יהיה לכם פשוט להשכיר את הדירה שלכם והיא תעמוד ריקה ולא תתחיל להחזיר את ההשקעה שלכם. לא חבל?

תחזוקת הדירה בתקופת ההשכרה – כנראה שגם בדירה החדשה או המשופצת ביותר (וכמובן גם בדירות ישנות), קורות תקלות (לא עלינו) מסוגים שונים. הדיירים הנפלאים שלכם עלולים לסתום את הכיור במטבח או האסלה, לשבור את הברז החדש שהתקנתם בדירה ואפילו לקלקל את מכונת הכביסה שקניתם להם. אם אתם בפנסיה או אנשים אמידים ופנויים במיוחד, כנראה שיהיה לכם זמן לכל התקלות הללו. אם אתם אנשים עובדים, כנראה שהתקלות הללו הם הדבר האחרון שתרצו לבזבז עליו זמן ובוודאי שלא כסף! אגב, פתרון אפשרי אחד הוא אחת מחברות האחזקה המציעות מאגר של בעלי מקצוע בתשלום חודשי, שהם פתרון מצוין לתיקונים ביתיים. שגיב פלייסיגר מנכ"ל FIXY: "כיום כ-60% מלקוחותינו הם בעלי דירות ומפעילי נכסי AirBNB שהבינו שהפתרון האידאלי עבור הזמן והכסף שלהם הוא מנוי חודשי של בעלי מקצוע מקצועיים ואמינים תחת פיקוח חברה, שיפתרו עבורם תקלות של שוכרים ללא כל עלות נוספת, מעבר למחיר המנוי."

מצבו של הבניין – אנחנו זוכרים, קניתם דירה משופצת ומהממת! מזל טוב. ומה לגבי מצב הבניין שלכם? מה לגבי תשלומי ועד בית והתחזוקה של הבניין? פיצוץ צינור מים מרכזי, שיפוץ המעלית או שיפוץ המקלט הם עלויות גבוהות לכל הדעות והם לגמרי באחריותכם כבעלי הנכס. כשרכשתם את הדירה ככל הנראה חשבתם על התשואה, על קלות ההשכרה, אך לא לקחתם החשבון הוצאות נלוות ובל"תמים (בלתי מתוכננים). חשוב לשערך את העלויות האפשריות ולהתכונן לכל מקרה של הוצאה גבוהה ולא מתוכננת. בכל זאת, עכשיו זוהי האחריות שלכם.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Leave a comment

גלילה לראש העמוד

מנויי פיקסי

גם בימים של מצב חירום, 

פיקסי ממשיך לתת שירות מהיר וחיוני למנויים שלו : 

קצר חשמלי בבית, מקרר מושבת, מכונת כביסה, טלויזיה, סלולר, מחשב ועוד… כל אלה מוצרים חיוניים בבית ובזמן שלא יהיה מי שיתקן, בזמן של תלונות רבות על אנשי מקצוע שמפריזים במחיר, פיקסי הוכרז כשירות חיוני וממשיך לתת שירות למנויים.

פנו אלינו בכל תקלה


לפני שיעקוץ אותך איש מקצוע

השאירו טלפון וקבלו ביקור של איש מקצוע חינם

למצטרפים חדשים בלבד

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם