מה עושים (ולא עושים) בהפסקת חשמל

מה עושים (ולא עושים) בהפסקת חשמל

 

במקרים רבים אנו מתמודדים עם הפסקת חשמל. זוהי יכולה להיות הפסקת חשמל בביתנו בגלל תקלה מקומית, או הפסקת חשמל אזורית כמו ברחוב או השכונה כולה. חשוב להיות מוכנים למקרים שכאלו ולדעת מה לעשות ובמיוחד מה לא לעשות. להלן כמה טיפים בנושא.

 

בדקו האם הפסקת החשמל רק אצלכם או הפסקה איזורית?

 

  1. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבדוק האם הבעיה היא רק בבית שלך או שזוהי בעיה אזורית. הסתכלו לרחוב ולבתי השכנים. האם דולק אור? אם הכל חשוך, הפסקת החשמל היא איזורית ולא רק אצלכם בבית.
  2. לכו ללוח החשמל ותוודאו כי המפסק הראשי וכל יתר המפסקים למעלה. במידה ואחד או יותר למטה סביר להניח שאחד ממכשירי החשמל בבית מקצר. אם כל המפסקים למעלה ולא רואים שום נזק, תוכל להעיף מבט לעבר הכבלים המזרימים את החשמל לביתך. במידה ותראה כבלי חשמל קרועים או משהו בלתי שגרתי, עלייך לדווח מיד לחברת החשמל. בשום פנים לא להתקרב ובטח שלא לגעת. אם אינך מזהה נזק תוכל לבדוק האם יש חשמל אצל השכנים.

מה עושים אחרי שבדקנו היכן הפסקת החשמל?

  1. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לנתק את כל מכשירי האלקטרוניקה. כאשר זרם החשמל חוזר ישנה סכנה של נחשולי מתח אשר יפגעו באותם מכשירים עדינים. לכן אם יש לכם מחשב, טלווזיה ומוצרי אלקטרוניקה אחרים המחוברים לחשמל, מוטב שתנתקו אותם. למעשה אם אתם רואים סערה חורפית מתקרבת, קחו בחשבון שישנו סיכוי להפסקת חשמל ונתקו את אותם מכשירים אלקטרוניים על מנת למנוע פגיעה במכשירים. בעת הפסקת חשמל תוכלו להשאיר מנורה אחת דולקת על מנת לדעת מתי חוזר החשמל.
  2. כאשר ישנו מזג אוויר סוער כדאי שתוודאו מראש שטנק הדלק ברכב מלא. אם אין חשמל יתכן שלא תוכלו למלא דלק ואתם אף פעם לא יודעים למה תזדקקו בזמן הסערה.
  3. אם יש לכם שערים חשמליים קחו בחשבון שהם לא יעבדו בעת הפסקת חשמל. קיימת דרך לפתוח אותם בצורה ידנית אבל וודאו מראש שאתם יודעים איך לעשות זאת.
  4. הצטיידו בכסף מזומן. בזמן סערה אשר גורמת להפסקת חשמל אתם עשויים להיזדקק לציוד מסויים. בשל הפסקת החשמל סביר להניח שלא תוכלו למשוך כסף מזומן ולא לשלם בכרטיס אשראי ולכן כדאי להצטייד בכסף מזומן כאשר צפויה סערה.

ובעיקר – מה לא לעשות ?

  1. אל תפתחו את דלת המקרר או לפחות השתדלו להימנע מכך. כאשר הדלת סגורה הוא שומר על הקור למשך כמה שעות. המקפיא יכול לשמור על הטמפרטורה למשך שבועיים בהנחה שהוא מלא. אם אינכם נוהגים למלא את המקפיא תוכלו לשים שם באופן קבוע כמה בקבוקי מים שקפאו.
  2. הימנעו משימוש בנרות. בסופו של דבר הם לא מעניקים לכם הרבה אוויר וישנה סכנה גדולה של שריפה. אם יש לכם ילדים או חיות מחמד בבית הם עלולים להפיל את הנרות ולגרום לשריפה. מוטב להשתמש בפנס. אך אל תשכחו מידי פעם לבדוק אותו ולוודא שהוא עובד. אתם לא רוצים לגלות שהתרוקנו הסוללות ברגע שאתם זקוקים לו.
  3. אם אתם מחממים את הבית באמצעות אש, כדאי להצטייד בגלאי פחמן דו חמצני. אנשים רבים מחממים את הבית באמצעות אש (למשל קמין) כאשר אין חשמל. ישנה סכנה להרעלת פחמן דו חמצני ולכן כדאי להצטייד בגלאי.
  4. אל תבזבזו את סוללת הטלפון. אינכם יודעים כמה זמן הפסקת החשמל תימשך לכן עדיף להשאיר את המשחקים והרשתות החברתיות בצד ולחסוך בסוללה תוכלו גם להצטייד במטען נייד.
  5. אם יש הפסקת חשמל אולי עדיין יש לכם מים חמים בדוד, תוכלו למהר לעשות מקלחת קצרה לפני שיתקררו. אך הימנעו ממקלחת בזמן סערת ברקים. גם אם יש לכם מים חמים, עדיין קיימת סכנה שתתחשמלו בעקבות מכת ברק אשר תגיע לצנרת המים.
  6. אל תתעלמו מחוקי התנועה. לפעמים בזמן הפסקת חשמל הרמזורים אינם עובדים ולכן יש לנהוג בזהירות ולכבד את חוקי התנועה ולהתייחס אל הרמזור כתמרור עצור.
  7. אל תתנו לצנרת לקפוא. במקרים בהם הטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס חשוב לשמור על הצנרת שלא תקפא. אם יש לכם צנרת במרתף או מחוץ לבניין צינורות חשופים, עטפו אותם בשמיכה ישנה או מגבת והשאירו את הברזים פתוחים לטפטוף קל שימנע קפיאה.
  8. היזהרו משלוליות מים בזמן. בזמן סערה עלולות להיווצר שלוליות גדולות, אפילו אצלכם בחצר. יתכן שבשלוליות ישנם כבלי חשמל קרועים שאינכם יכולים לראות וקיימת סכנת התחשמלות.
  9. אל תבשלו כל מנגל בתור הבית. לפעמים בזמן הפסקת חשמל שימוש במנגל נראה כפתרון טוב, אך חשוב לזכור שהוא פולט גזים רעילים ויש לעשות זאת בחוץ.
  10. אל תשימו גנרטור בתוך הבית. גנרטור יכול לתת לכם פתרון בזמן הפסקת חשמל, אך הוא פולט גזים רעילים ולכן הוא חייב להיות מחוץ לבית, אך במקום מוגן מפני גשם.

 

ולסיום עוד כמה טיפים חשובים :

  • הכינו משחקים בשביל להעביר את הזמן.
  • הטעינו את הטלפון בעזרת מצבר הרכב.
  • בשלו את האוכל לפני שמתקלקל.
  • השתמשו בנורות סולאריות לגינה. בזמן הפסקת חשמל ניתן להכניסן הביתה וליהנות מאור.
  • הצטיידו ברדיו נטען על מנת להתעדכן בחדשות חשובות בנוגע לסערה.

 

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Leave a comment

גלילה לראש העמוד

מנויי פיקסי

גם בימים של מצב חירום, 

פיקסי ממשיך לתת שירות מהיר וחיוני למנויים שלו : 

קצר חשמלי בבית, מקרר מושבת, מכונת כביסה, טלויזיה, סלולר, מחשב ועוד… כל אלה מוצרים חיוניים בבית ובזמן שלא יהיה מי שיתקן, בזמן של תלונות רבות על אנשי מקצוע שמפריזים במחיר, פיקסי הוכרז כשירות חיוני וממשיך לתת שירות למנויים.

פנו אלינו בכל תקלה


לפני שיעקוץ אותך איש מקצוע

השאירו טלפון וקבלו ביקור של איש מקצוע חינם

למצטרפים חדשים בלבד

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם